A kommunikációs önvédelem oktatásának segítségével éri el a program, hogy az előítéletek célkeresztjébe kerülő 14-22 éves roma fiatalok, pedagógusok és a fiatalokkal kapcsolatba kerülő segítő szakemberek felkészültek legyenek az ilyen konfliktusok kezelésére. Hálózatot épít a tréningeken és workshopokon részt vevő szereplők között, a módszer továbbterjesztése érdekében disszeminációs és fejlesztő találkozókat biztosít (más csoportokba tartozó fiatalok védelme kapcsán is).
A pedagógusok gyakran eszköztelenek a kirekesztést célzó konfliktusok kezelésében, a támadások áldozatai pedig a legtöbbször behódolással vagy az előítéleteket megerősítő agresszióval válaszolnak. A program elsősorban a roma fiatalokra koncentrál, de e fiatalok iskolai és egyéb közösségei révén szélesebb körben hat, és hozzájárul az összetartóbb és befogadó ifjúsági közösségek létrejöttéhez. Továbbfejlesztve és más csoportokra finomhangolva alkalmas lehet más érzékeny csoportok védelmének előmozdítására is.
Az eddig mintegy 200 fiatallal tesztelt módszertan az erőszakmentes kommunikáción alapul és három tudás: a drámapedagógiai, a kommunikációs és a nyelvészeti megközelítések keresztmetszetét adja. Azt célozza, hogy e konfliktusokban olyan megoldásokat használjanak az érintettek, amelyek eredményeképp a megtámadottak elégtételt kaphatnak, az események tanúi, a bystanderek a megtámadott mellé állhatnak, a hatalom csillapítani tudja a konfliktusokat, a támadó pedig megértheti a kapott válaszok révén, hogy megnyilvánulása miért volt bántó.
-
Pályázati kategóriaFejlődésben+
-
Megítélt támogatás19628.00EUR
-
Megvalósítás helyszíneBudapest
-
Tervezett kezdés2024. 09. 01.
-
Weboldal