Ezt csináld utánam!

Tartalom

"Ezt csináld utánam!" néven jó gyakorlatok sorozatot indítottunk. Olyan nyertes ötleteket mutatunk be nektek, amik megvalósítása szuperül halad, a szervezők szép eredményeket érnek el, amivel valódi változást hoznak a közösségük életébe! Ha ihletet kaptál, valósítsd meg te is az ötletedet!

 

1. rész: A SzövegTörzs projekt

Létrehozni a gondolkodás kis köreit - ezzel a céllal vágott bele az Egri Újságíró Egylet egy ingyenesen használható közösségi stúdió megvalósításába. A stúdió elkészült, a fiatalok pedig itt nekiállhattak tanulni fényképezni, videózni, vágni, szerkeszteni, mindehhez pedig olyan nevektől kaptak segítséget, mint Veiszer Alinda, Osváth Zsolt, Uj Péter, Tóta W. Árpád, Para Kovács Imre vagy Dobos Tamás.

Elolvasom!


 

2. rész: A tudatos döntésért!

Nem csak a vagyon öröklődik, hanem a szegénység is. Családok sokasága nem jut generációkon át egyről a kettőre, ami nem csak a jobb élet reményétől fosztja meg őket, hanem a társadalmi részvételt is nehezíti, elnyomva a szegények hangját. Hogyan lehet valaki tudatos polgár és tájékozott szavazó, amikor annak a legalapvetőbb feltételei is hiányoznak, és ezt a politika ki is használja velük szemben?

Elolvasom!


3. rész: Vasút és kerékpár

A vonat elvisz A-ból B-be, de hogy jutsz ki az állomásra? Hogyan jössz haza? Lehetne biciklivel, de ez sokszor nem is olyan egyszerű. Gyakran nehéz megközelíteni az állomást, a peronokról nem is beszélve, és nincs hely lekötni se. Márpedig a vasút és a kerékpár összetartozik: nagyobb távolságok megtételéhez a kerékpárosoknak szükségük van a kötöttpályás közlekedésre, míg a vasutat használók számára a kerékpár rövidítheti le az ajtótól ajtóig mért utazási időt. 

Elolvasom!


4. rész: Győzzön a szavazó!

Miért mennénk el szavazni, ha a politika igyekszik minden motivációnkat elvenni? Ha azzal szembesülünk, hogy elmaradnak a viták, nincsenek programok, se tér a vélemények ütköztetésére, miközben fogynak a lehetőségek a szabad tájékozódásra. Egyre nehezebb a lakóknak közvetlenül kapcsolatba lépni azokkal a politikusokkal, akik a döntéseket hozzák - ma már egy közmeghallgatás is történhet online, írásban.

Elolvasom!


5. rész: Színház és szolidaritás

Ha nem ismerem meg a másikat, hogyan is érthetném meg a problémáit? Hogyan is támadna fel bennünk az együttérzés, a szolidaritás, a segíteni akarás? Hiszen az iskolai oktatásban alig van szó társadalmi témákról. A diákok gyakran nem találkoznak hátrányos helyzetű emberekkel. Nincs lehetőségük arra, hogy megismerjék őket, és picit belelássanak az életükbe. Nem szembesülnek azokkal döntési helyzetekkel, azokkal a nehézségekkel és kihívásokkal, amik az ő mindennapjaikat kísérik. 

Elolvasom!


6. rész: Óvodapedagógusok egy jobb rendszerért

Magyarországon a közoktatásban alulfinanszírozottság, az óvodákat fenntartó önkormányzatok finanszírozásában folyamatos forráselvonás tapasztalható, romlanak az iskolai-óvodai pedagógusok munkakörülményei, elértéktelenedik a fizetésük, a jogszabályok pedig háttérbe szorítják a pedagógia önállóságot és a szakmaiságot. Ezek a tendenciák súlyos pedagógus hiányt is eredményeznek. 

Elolvasom!